A C-vitamin és a székrekedés

székrekedés A C-vitamint a szervezet a növekedésre, a szövetek javítására és a csontok, porcok, fogak, erek, inak, szalagok egészségének fenntartására használja. Javítja a bőr állapotát és antioxidánsként is működik. Sajnos azonban a szervezet nem képes előállítani a C-vitamint, így ezt a vízben oldódó vitamint a táplálkozásunkkal kell bevinni a szervezetbe.

 

 

 

Székrekedés

Székrekedésről beszélünk ha hetente kevesebb, mint három alkalommal történik székletürítés. A székrekedés komoly fájdalmakkal járhat, hiszen a kicsi, kemény és száraz széklet nehezen üríthető. A székrekedést általában a nem megfelelő táplálkozás okozza, de sokszor a nem megfelelő egészség vagy a hashajtókkal való visszaélés is előidézheti a problémát.

 

A C-vitamin és a székrekedés

Számos ember használja a C-vitamint a székrekedés természetes kezelésére, köztük a Nobel-díjas Dr. Linus Pauling is. Székrekedés esetén 2000 mg és 5000 mg között érdemes belőle fogyasztani, naponta kétszer, reggel és vacsorakor, állítja a Toronto Sunban 2010 júniusában megjelent tanulmány. A nagy dózisú C-vitaminnak tehát bizonyítottan hashajtó hatása van, így székrekedés esetén rendkívül hatékony. Azonban egy túl nagy dózis komoly hasmenést okozhat, így először csak kisebb adagban adagoljuk és ha nem elég, akkor növelhető mennyisége.

 

Gyümölcsök sok C-vitaminnal

Az is előnyös, ha a vitaminokat az élelmiszerekkel és nem az étrend-kiegészítőkkel visszük be a szervezetbe, ezért székrekedés esetén érdemes több olyan gyümölcsöt is fogyasztani, aminek magas a C-vitamin tartalma. A gyümölcsök további előnye az is, hogy igen magas a rosttartalmuk, ami szintén megszünteti a székrekedést. A gyümölcsök, melyek megszüntetik a székrekedést: szilva, körte, alma, őszibarack, cseresznye. Ha mégis több C-vitaminra van szükségünk, akkor naponta 2000 mg-ot fogyasszunk el belőle, kezdetben, mert a nagyobb mennyiség hasmenést okozhat. Konzultáljunk egy orvossal, mielőtt ennél nagyobb mennyiséget fogyasztanánk el.